Banff

5 augustus 2017 - Banff, Canada

Een stukje geschiedenis:
Enkele jaren geleden keken wij traditioneel met het hele gezin onder het genot van een glaasje bubbels, lekkere hapjes en zakdoeken onder handbereik naar de All you need is love kerstspecial. Robert ten Brink nam enkele mensen mee naar het Fairemont hotel in  Banff alwaar ze verenigd werden met hun geliefde uit een ver buitenland. Het hotel was een sprookje en de omgeving meer dan fantastisch. Op die avond is de kiem gelegd voor deze reis. Die prachtige omgeving wilde wij ook wel eens zien.....
Vandaag was het dan zover, Banff stond op de planning slechts 3 kwartier rijden van ons hotel. We zijn vroeg vertrokken want ook hier moet je niet na 10 uur aankomen. Het is een leuk toeristisch stadje. Leuk na al die dagen bijna enkel natuur. We waren nog best wat moe van gisteren dus we besloten het vandaag een beetje rustig aan te doen. We hebben lekker door de winkelstraatjes geslenterd, hebben een bezoekje gebracht aan het Parc museum dat gevestigd was in een heel mooi oud houten pand en zijn toen langs de Bow River richting het Fairemont Banff Springs hotel gelopen. Het is echt een enorm hotel en ligt erg mooi met uitzicht op de hoge bergtoppen van de Canadian Rocky's. Op het terras met uitzicht op de bergen hebben we wat gedronken met een kleine snack erbij. Daarna zijn we terug gewandeld naar het dorp. We hebben de auto gepakt en hebben de omgeving van Banff verder met de auto verkend. Hoogtepunt daarbij was het uitkijkpunt "Surprise Corner" van waaruit je een prachtig uitzicht had op het Banff Springs hotel. Inmiddels was het zo druk geworden in Banff dat we het wel goed vonden en dus zijn we teruggereden naar ons hotel. Op de kamer hebben we lekker een beetje gelezen en wat gedronken, mailtjes afgehandeld, foto's geüpload en het blog bijgewerkt. Daarna zijn we wezen eten in het zelfde restaurant als gisteren waar Arnold zich weer tegoed heeft gedaan aan de spareribs en Angele een hamburger (hoera je kon hier een hamburger zonder broodje bestellen, in Nederland kijken ze je dan heel vreemd aan, hier kan je in plaats van het broodje ook een side salad krijgen) met van alles erop en eraan met een side van poutine. Daarna heeft Angele op de kamer nog even een filmpje gekeken en heeft Arnold de route van morgen uitgestippeld, we hebben een flinke tocht voor de boeg die ons over allerlei passen naar het Waterton Lakes Parc zal voeren. Naar zeggen zou dit een prachtige rit moeten worden.....