Denver

18 augustus 2017 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan uitgecheckt en ontbeten in een ontbijt restaurant. Arnold weer braaf aan de yoghurt met granola, Angele weer lekker een toast met avocado. Daarna wederom een prachtige route door de Rocky's  richting Denver. We hebben een omweg genomen omdat deze route langs het plaatsje Nederland voert. Altijd leuk! Verder is deze route voor ons het afscheid van de bergen. De route eindigde in de Lookout Mountains waar het graf en nog een museum van Buffalo Bill gesitueerd zijn. We hebben een bezoek gebracht aan beide. Grappig, dit museum is gesticht door de pleegzoon van Buffalo Bill. In het museum wordt ruim aandacht besteedt aan de goede band die zij met elkaar gehad zouden hebben. In het museum van Cody is hierover met geen woord gesproken....... Verder ruim aandacht voor de perikelen rondom de begrafenis. Buffalo Bill is op zijn verzoek begraven op deze plek maar inwoners van Cody en enkele verre verwanten waren het er niet mee eens. Zij eisten het lichaam op. Zijn weduwe, de pastor en zijn kinderen bevestigden echter deze laatste wens dus is Buffalo Bill begraven op de Lookout Mountains. Verder gaan er geruchten dat het niet Buffalo Bill is die hier begraven ligt. Dit is echter onzin omdat de weduwe van Buffalo Bill de kist heeft opengelaten tot vlak voor de begrafenis zodat iedereen kon zien dat hij er echt in lag. Na de begrafenis zijn er plannen geweest het lijk te stelen. Er is zelfs een tank aan te pas gekomen om het graf te beschermen. Nadat de weduwe van Bill overleed en naast hem begraven is, is er een paar meter rotsen op de kisten gestort om het probleem voor eens en voor altijd op te lossen. Na het bezoek aan het museum en een laatst blik over de bergen zijn we met de auto naar downtown Denver gereden. We hebben ingecheckt en zijn de stad ingegaan om te lunchen. Daarna langs enkele highlights gelopen. Het was vreselijk warm, 30 graden, dat waren we niet gewend dus het was even afzien. Rond 5 uur terug naar het hotel om iets te drinken en de koffers in te pakken. Om 7 uur de stad weer in voor ons afscheidsdiner. We hebben een heerlijke steak gegeten om het af te leren. Daarna weer naar het hotel, douchen en naar bed. Morgen vroeg naar het vliegveld.

Foto's volgen.