Yellowstone dag 2

11 augustus 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Om half 8 opgestaan en ontbeten in de kamer. Om kwart voor 9 dit maal, op pad maar de Old Faithfull, de bekendste attractie van Yellowstone, een nog zeer actieve geiser. De geiser barst elke 50 tot 127 minuten uit. Er komt dan tussen de 14 en 32 liter water naar boven met een hoogte tussen de 30 en 55 meter. De rit erheen was prachtig en onderweg kwamen we nog een Elk tegen. Bij aankomst bleek dat we geluk hadden want de eerstvolgende uitbarsting zou binnen een half uur plaatsvinden. Samen met talloze andere toeristen aanschouwden we dit prachtige fenomeen. Daarna hebben we nog wat rond gewandeld door een behoorlijk surrealistisch landschap. Het is kaal met overal poeltjes, geisers en stoom. We hebben iets gedronken en zijn toen doorgereden naar het Midway Geyser Basin. Hier is onder andere de grootste hotsprings van de wereld de "Grand Prismatic" te bewonderen. We zijn later weer een stuk terug gereden om vanuit dat punt een hike te maken naar een uitkijkpunt zodat we deze schitterende hotsprings vanaf een aanzienlijke hoogte beter konden zien. Daarna was het tijd voor de lunch. Na de lunch zijn we doorgereden naar Norris. Norris maakt deel uit van één van de grootste vulkaangebieden ter wereld. Je vindt er diverse hotsprings (in allerlei kleuren) en geisers. Helaas werkte het weer (voor het eerst) niet mee en ging het regenen, hagelen en onweren. Tussen de buien door hebben we toch de highlights kunnen bewonderen onder andere de geiser Steamboat, de grootste actieve geiser ter wereld (alhoewel niet heel actief de laatste uitbarsting was in september 2014). Intussen was het in korte tijd zo'n 10 graden afgekoeld en was het nog maar rond de 11 graden, beetje koud in korte broek. We zijn dus naar het hotel terug gereden en hebben in het restaurant iets gedronken (Arnold warme chocolademelk, paste wel bij het weer) met iets lekkers erbij. We hebben mail en app weggewerkt. Daarna inkopen gedaan voor een maaltijd op de kamer. Na het eten moe maar voldaan (wederom ruim 10 km gewandeld) in bad en naar bed. Morgen dag 3 in Yellowstone.