Yellowstone

10 augustus 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag niet zo'n hele lange reisdag op het programma dus een beetje uitgeslapen. Om 8 uur opgestaan (ja jullie lezen het goed dat is dan een beetje uitslapen) en om 9 uur vertrokken. Eerst getankt en boodschappen gedaan bij de Wallmart aan de overkant van ons hotel want in Yellowstone zijn slechts een aantal kampwinkels met een beperkt assortiment. We hadden een voorspoedige rit door mooi afwisselend landschap. Rond 11 uur zijn we via de noordingang het park ingereden. Yellowstone is het eerste Nationale Parc en één van de grootste. Het heeft een oppervlakte groter dan de provincie Gelderland en kent diverse deelgebieden. Bij de Noordingang ligt Mammoth Springs. Hier vind je hotsprings. Het warme water dat uit de grond komt vormt mooie, verschillende kleuren, kalkafzettingen op de oppervlakte. Erg mooi. Na het bezoek aan de hotsprings hebben we lekker onder een boom in de schaduw zitten picknicken. Hierna hebben we een bezoek gebracht aan het historisch fort van Yellowstone dat anders dan de naam doet vermoeden bestaat uit diverse huizen/gebouwen. Personeel van het leger woonde rond 1900 in deze gebouwen. Het leger was daar gelegerd om het park te beschermen. Het fort bestond uit diverse woonhuizen, een aantal ziekenhuizen, een kerk, stallen etc. Momenteel zijn een groot deel van de woningen nog steeds in gebruik als woonhuis (in één van de huizen woont de superintendent van Yellowstone)en andere panden dienen als kantoorruimtes. Wij zijn best een beetje jaloers op de mensen die hier mogen wonen. Inmiddels was het al begin van de middag en besloten we door te rijden naar Canyon Village waar ons hotel is. Ondanks het feit dat het niet al te grote afstanden zijn (in dit geval 50 km) duurt het eindeloos, de maximum snelheid is slechts 35 mijl per uur en dat schiet dus niet erg op. Na een paar behoorlijke reisdagen hadden we daar dus niet veel zin meer in. Uiteindelijk kwamen we aan in het hotel. Op zich een prima hotel maar het humeur van Angele zakte onder het 0 punt nadat bleek dat er slechts (betaald, let wel 25 dollar per device per 72 uur) internet was dat alleen beschikbaar was in het zeer ongezellige (de mensa van de Erasmus Universiteit is er gezellig bij) restaurant. Als je nu een goedkope hotelkamer hebt dan snappen we dat maar deze kamer was echt heel duur. Het moet in deze tijd niet meer kunnen! Voor Angele werd wel duidelijk dat zij nog meer verslaafd is aan internet dan aan wijn!

Om die reden lezen jullie dan ook pas nu onze verhalen want ondanks het feit dat we voor 2 devices internet hebben aangeschaft was het eigenlijk niet mogelijk fatsoenlijk te internetten en moesten we ons beperken tot het binnenhalen van mail en app.

Nadat we gesetteld waren in het hotel (ook nog eens geen vrieskast voor onze koelblokken, god hoorde Angele brommen..) zijn we het Canyon gebied gaan verkennen. Het gebied doet niet onder voor de Grand Canyon. Wat een natuurgeweld, prachtig! Het humeur van Angele knapte weer aardig op. We hebben al met al vandaag toch ook weer ruim 10 km gewandeld. Na afloop hebben we wat gedronken op onze kamer en zijn toen iets gaan eten in "de sfeervolle ambiance". Het eten viel niet tegen en de bubbeltjes wijn was droog en verreweg het goedkoopst dus het humeur van Angele werd er steeds beter op. Na het eten op de kamer nog even wat gelezen, filmpje gekeken en toen gaan slapen.