Reis van Amsterdam naar Seattle

26 juli 2017 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Gezien alle horror verhalen rond om wachttijden bij het inchecken en de douane waren we al om kwart over 9 op Schiphol, ruim voor gepland vertrek, en zoals altijd als je dan geen haast hebt liep alles gesmeerd en waren we binnen een uur ingecheckt en door de douane. Tijd voor een lekker ontbijtje dus en om de vakantie maar meteen goed af te trappen vergezeld met een glaasje champagne. Het is toch nooit te vroeg? Rond 12:50 uur, dit keer zonder vertraging, zijn wij vertrokken richting Seattle. We hadden extra beenruimte en dat is toch wel erg fijn. De vlucht was ongeveer 9,5 uur en gezien het tijdsverschil van 9 uur met Nederland, kwamen wij om 13:45 uur aan in Seattle. Prima vlucht, prima eten en drinken dus verder geen klachten. Is ook wel eens een keer leuk.

​Op het vliegveld een bus genomen naar de car rental. Ondanks de mooie aanbiedingen die ze hadden bij Avis toch gewoon gehouden bij de SUV die wij gereserveerd hadden, bleek een Ford te zijn. Wij hadden de Tom Tom in Nederland al voorzien van alle belangrijke adressen, dus met twee drukken gaf de Tom Tom netjes aan waar wij naar toe moesten. Na een 40 minuten waren wij bij ons hotel aangekomen, Thomson Seattle. We werden gastvrij ontvangen met wederom een glas champagne, heerlijk natuurlijk! Nadat wij alle spullen naar boven hadden gebracht zijn wij gelijk Seattle in gegaan. Seattle is net als San Francisco gebouwd op heuvels en dan betekend dus behoorlijk steile hellingen, voor de auto geen probleem maar de beenspieren krijgen het wel zwaar te verduren en dat op de eerste dag.

Een blok verder dan ons hotel richting het water zit Pike Place Fish Market, dit is het toeristische hoogtepunt van Seattle. De markt bestaat uit winkels op verschillende niveaus, op straat niveau, de viswinkels en dergelijke, en de lagere etages bestaan voornamelijk uit de meest bijzonder winkeltjes. Pike Place Fish Market is vooral wereld beroemd om het feit dat de verkopers van de vis de vis naar elkaar toegooien als er een vis is verkocht. Dit is 30 jaar geleden spontaan ontstaan en nu nog trekt dit fenomeen heel veel publiek. Overigens zijn er allerlei verkooptrainingen die de filmpjes rond dit fenomeen gebruiken. Daarnaast zijn er altijd straatmuzikanten.

Wij zijn verder naar beneden gelopen richting Waterfront. Hier zijn oude pakhuizen omgebouwd tot een uitgaanscentrum. We wilden hier vis gaan eten maar er waren wachtrijen van dik een uur dus zijn wij richting het hotel gelopen, tegen de heuvels op, en hebben uiteindelijk bij een Indiaas restaurant gegeten. Wij hebben allebei de mixed grill besteld en stom, we hadden het kunnen weten, de porties waren groot! Dus wij hebben niets alles opgegeten maar het was super lekker.

Daarna terug naar het hotel om te douchen en om 8 uur naar bed te gaan. In Nederland was het 9 uur later (5:00 uur) dus wij waren doodop.

1. Silvia:
    28 juli 2017
    Klinkt allemaal goed zeg!! Geniet ervan xxx