Estes Park

17 augustus 2017 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag een lange rit (6 uur) voor de boeg naar Estes Park als tussenstop naar Denver. Het eerste deel van de rit was behoorlijk eentonig, eindeloze glooiende grasvlaktes. Rond half 1 hadden we wel trek in een lunch. We waren toen vlak bij Sheyenne een grote stad. We zijn de snelweg afgegaan richting downtown maar al wat wij zagen geen restaurant zelfs in downtown niet. Dat is ons nog nooit gebeurd. Zelfs het kleinste plattelandsdorp heeft een café/restaurant. Dus maar weer koers gezet naar de snelweg. Alle grote steden hebben een hotel/restaurant zone bij op en afritten. Wederom niets wel hotels maar geen restaurants. Uiteindelijk zagen we toch nog een steakhouse en konden we toch honger en dorst stillen en de benen strekken. De route na de lunch was wederom prachtig door de ruige Rocky Mountains. In het midden van de 19e eeuw kwamen rijke veeboeren in dit gebied wonen. Estes groeide uit tot een vakantieoord voor de rijken, maar is nu onder invloed van het toerisme verwoorden tot een super toeristische plaats. De rijkdom zie je nu nog steeds terug als je richting Estes rijdt. Aan de kant van de weg liggen allemaal mooie huizen en schattige vakantiewoningen. Rond  half 4 kwamen we aan bij ons hotel in Estes. We hebben ingecheckt en wat gedronken en gelezen op de kamer. Rond 5 uur zijn we naar het stadje vertrokken en hebben er wat rondgelopen daarna wat gegeten bij een Thais restaurant. We wilden nog even wat boodschapjes doen toen we een opstootje zagen in het dorp. Toen we gingen kijken bleek er een beer te lopen, vlak bij de rand van het dorp. Gevaarlijk dus. Inmiddels was de politie ook gearriveerd gewapend met verdovingsgeweer. Hoe het afgelopen is weten we niet de beer vluchtte het bos weer in. Achteraf bleek dat er in dit gebied maar zo'n 30 beren leven. Toch wel weer bijzonder dat je er nu wel één ziet en in een gebied waar het krioelt van de beren je er geen één tegenkomt. Daarna naar het hotel. Douchen, iets gedronken en plannen gemaakt voor morgen. Onze laatste dag, die willen we natuurlijk nog ten volle benutten.

1. Toot Kautz:
    19 augustus 2017
    Ineens is mijn mailtje verdwenen. Wat ons rest, is jullie een heel goede thuisreis te wensen. Bedankt voor het delen van jullie avonturen! Just & Toot
  2. Arjo:
    19 augustus 2017
    Wat een indrukwekkende en 'gevulde' reis hebben jullie gehad zeg! Goede thuisreis en welkom thuis!
  3. Arnold Jehee:
    19 augustus 2017
    We zitten ondertussen op het vliegveld van Denver. Onze laatste blog volgt maandag.