Mount Rushmore

15 augustus 2017 - Mount Rushmore, Verenigde Staten

Vandaag werden we om 8 uur aan het ontbijt verwacht (inbegrepen bij de overnachting). Dus zijn we om 7 uur opgestaan zodat alles ingepakt was voor vertrek. Flinke rit van 5 uur op het programma, het tweede deel van onze doorreis naar Mount Rushmore. Helaas was het weer nog steeds slecht en werd er voor vandaag niet veel beters voorspeld. Dan is het nog niet zo slecht vertoeven in de auto. We kozen er voor niet de rechtstreekse route te rijden maar een omweg te maken langs Devils Tower.

Devils Tower is een grote monoliet .De monoliet is 386 meter hoog. De top bevindt zich op 1558 meter boven zeeniveau. Steven Spielberg heeft zijn (met vele awards bekroonde) film " Close encounters of the third kind" hier opgenomen vanwege het surrealistische landschap. Helaas hebben wij door de regen de echte schoonheid van dit gebied niet kunnen zien, Devils Tower was grotendeels in regenwolken gehuld. Daarom maar doorgereden en onderweg iets gegeten. Om 3 uur waren we in Keystone een toeristisch plaatsje aan de voet van de Mount Rushmore. We hebben uitgepakt en zijn toen naar Custer gereden een stadje verderop om wat boodschappen te doen. Inmiddels was het weer opgeklaard en hebben we nog even door het stadje kunnen wandelen. Toen terug naar de hotelkamer om iets te drinken. Rond 6 uur te voet vertrokken naar het "Presidential Waxmuseum" een wassenbeelden museum met alle presidenten van de VS. Was een leuk museum, de beelden waren in leuke scenes neergezet en sommigen leken echt heel echt. Vanuit het wassenbeelden museum het stadje Keystone doorgelopen en toen op zoek naar een restaurantje voor het avondeten. Omdat we inmiddels geen steak meer kunnen zien kwamen we uit bij een Indiaas restaurant. We hebben een heerlijke curry en kip tandoori gegeten, heerlijk met rijst weer eens wat anders dan friet. Na het eten naar de kamer. Beetje lezen, douchen en naar bed. Morgen naar Mount Rushmore en het Crazy Horse Memorial.