Savannah en Charleston

18 augustus 2016 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vanochtend na het ontbijt terug gereden naar Savannah om het laatste deel van onze wandeling af te maken. Daarna hebben we nog een bezoekje gebracht aan het Savannah Historic Museum. In dit museum wordt de geschiedenis van Savannah belicht, maar daar gingen we niet voor! In het museum staat namelijk ook het bankje uit de openings scène van de film Forrest Gump. Deze scène is op genomen op Chippewa Square. Special voor de film is de rij richting toen omgedraaid. We hadden eerder al een foto gemaakt van de plek waarop het bankje heeft gestaan. Als je daar dan bent vraag je je af waarom een regisseur nu juist dit plekje heeft uitgekozen? Chippewa Square is een prachtig plein, daar niet van, maar er zijn er dus nog 21. En waarom Savannah?
Na het bezoek aan het museum zijn we in de auto gestapt om naar de laatste bestemming van onze reis te rijden, Charleston, een ritje van 2 uur.
Vlak bij het hotel hebben we even gelucht en hebben toen ingecheckt en wat gedronken voordat we om 4 uur richting de stad vertrokken. Het is wederom erg heet, 40 graden. We hebben als eerste een bezoek gebracht aan het Visitors Centrum en hebben een boekje met een wandeltocht gekocht en een film over Charleston gezien. Inmiddels was het kwart over 5 en nam de hitte iets af. We zijn begonnen aan het eerste deel van de wandeling.

Ook Charleston is een mooie stad met prachtige huizen maar wel minder liefelijk dan Savannah. Dit is wel een echte stad met de daarbij horende drukte en zowaar ook eens een echt leuke winkelstraat!

Toen de lucht betrok zijn we terug gelopen naar onze auto. We hebben vandaag in totaal 12 km gelopen en dat echt niet op een slentertempo en met een temperatuur van 40 graden! Best een prestatie vinden we zelf! Met de auto zijn we wat verder de stad ingereden om daar te eten. Arnold had een half kippetje, Angele een lekkere salade met zalm. Vooraf een kopje crab showder, de specialiteit van deze regio!
Moe maar voldaan zijn we terug gereden naar het hotel. Lekker slapen! Morgen laatste echte vakantiedag!