Vancouver

28 juli 2017 - Vancouver, Canada

Vanochtend waren we vroeg wakker, toch nog last van de jetlag. Dus maar vroeg ontbeten en in de auto richting Vancouver. De reis verliep voorspoedig. Ook weinig vertraging opgelopen bij de grens. Erg aardig douanebeambte, was net als vroeger bij ons in Europa. We hadden ons toch een beetje zorgen hierover gemaakt dus dat viel alles mee. Rond 11 uur waren we in Vancouver. We realiseren ons nu pas dat Canada natuurlijk echt een ander land is dan Amerika, anderen maten (km in plaats van miles dus gelukkig weer Europees) en geld. We vonden alles zo duur hier maar toen bleek dat de koers natuurlijk ook anders was en best gunstig.
We konden al inchecken op op onze kamer. Nadat we geïnstalleerd waren besloten we de stad te voet te bezichtigen. We hebben de hele stad doorkruist en al met al in totaal 12,5 km gelopen. Tussendoor natuurlijk gestopt om te lunchen (naast een gezonde salade ook poutine gegeten, een Canadese specialiteit, frites overgoten met gravy en cheddar) en om iets te drinken. Vancouver is omgeven door water er zijn veel jachthavens met de meest mooie boten. Vancouver is wederom op heuvels gebouwd dus we moesten flinke hoogteverschillen overbruggen. De iWatch is trots op ons! Rond 4 uur waren we terug op de kamer. We hebben ons lekker opgefrist wat gedronken en uitgerust en zijn toen wederom te voet vertrokken naar Yaletown. Dit was vroeger een vervallen industriewijk maar is volledig opgeknapt en nu een wijk vol met gezellige restaurantjes. Heerlijk gegeten bij een Japanner.

1. Toot Kautz:
    30 juli 2017
    Gaan jullie nog naar het Stanley Park? Vonden indertijd Vancouver een mooie stad. Goede reis verder, Toot. We reizen met jullie mee...
  2. Angele:
    Ha tante Toot,
    We hebben een heel klein stukje van Stanley parc gezien maar hadden te weinig tijd in Vancouver om de rest te zien! We reiziger als een stel Chinezen door Europa door Canada en VS
    Maar we genieten!

Angele
  3. Silvia:
    30 juli 2017
    Dat zijn heel veel stappen!! Goed bezig