Atlanta

15 augustus 2016 - Atlanta, Georgia, Verenigde Staten

Vandaag om 8 uur, na het ontbijt, weggereden op weg naar Atlanta. Een rit van 3 uur, maar omdat we weer in een andere tijdzone komen is het 12 uur als we aankomen in het hotel. Gelukkig is onze kamer al klaar zodat we de bagage naar de kamer kunnen brengen. Daarna weer in de auto gestapt op weg naar het centrum van Atlanta. Atlanta is echt een grote stad met een flinke skyline met wolkenkrabbers. Ons hotel ligt in een buitenwijk, dus we moeten nog zo'n 20 minuten rijden naar het centrum. Atlanta is een welvarende stad, waar naast Coca Cola, veel grote bedrijven hun hoofdkantoor hebben. De olympische spelen hebben ook bijgedragen aan de aantrekkelijkheid van de stad.

We konden makkelijk parkeren vlak bij het Olympische park met zijn fontein in de vorm van de olympische ringen. Bij het park konden we de tram pakken die door Downtown Atlanta rijdt zodat we een beeld van de stad konden krijgen. Downtown Atlanta bestaat voornamelijk uit kantoren er is hier dan ook weinig te beleven. Voor winkels en restaurants moet je in andere delen van de stad zijn zoals in de wijk Buckhead. Na het tramritje hebben we geluncht en zijn toen terug gelopen naar het Olympische park waar ook CNN gehuisvest is. We hadden namelijk een "achter de schermen" tour geboekt. Het hoofdkantoor van CNN is enorm groot met beneden een foodcourt. Het gebouw is niet speciaal voor CNN gebouwd. Voordat CNN er in trok heeft er een attractiepark in het pand gezeten, uit die tijd stamt nog de 8 verdieping hoge roltrap, de langste ter wereld.

Tijdens de tour hebben we kunnen zien hoe de autocue werkt en hoe weermannen en vrouwen voor een groen laken het weer moeten presenteren waarop de weerkaart geprojecteerd wordt. De kijker ziet de weerkaart, de weerman/vrouw niet dus die staat een beetje in het luchtledige te wijzen. Tegenwoordig worden echter steeds vaker smartboards gebruikt. Verder zagen we de studio HLN, een dochterzender van CNN. Vanuit deze studio wordt de bekende ochtendshow uitgezonden. Verder zagen we de newsroom, hier komt nieuws binnen en schrijven de verslaggevers de teksten en worden filmpjes gemonteerd. De beveiliging is hier enorm, er is bijna meer beveiliging dan op het vliegveld. Het was grappig om in het hart van de grootste nieuwszender rond te lopen maar de tour viel wel wat tegen. We hadden gehoopt meer te zien en de tourgide was echt een verhaaltje aan het afdraaien.

Na de tour naar het hotel gereden. Even wat gedronken en toen eten. We hadden de keuze tussen een Mexicaans restaurant of een Amerikaans restaurant. Omdat deze laatste erg duur was kozen we dus maar voor de Mexicaan. Arnold heeft spareribs gegeten, Angele wederom Fajitas. De porties waren zo enorm groot dat we met gemak samen 1 gerecht hadden kunnen delen. We blijven het zonde vinden om zo veel eten terug te sturen. Dus eet je gauw teveel. Meer dan voldaan terug naar het hotel gereden. Wat gelezen, iets gedronken en dan is het alweer gauw tijd om naar bed te gaan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade