Washington dag 2

31 juli 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Na weer heerlijk geslapen te hebben vertrokken we rond 9 uur. Morgen moeten we de auto halen en er is enige onduidelijkheid over het adres. Het verhuurstation ligt op de weg naar het centrum daarom hebben we besloten te voet richting het centrum te gaan en ondertussen even te zien waar we de auto morgen op kunnen halen zodat we niet voor verrassingen komen te staan.

Was meteen een flinke ochtendwandeling van een uur. We hebben gezien waar we de auto kunnen ophalen en zijn doorgelopen naar The Mall om daar de Big Bus te nemen. We hebben in ongeveer een uur de meer randstedelijke wijken van Washington en een stukje Virginia gezien. We reden langs het Pentagon, the Arlington Natinonal Cementry waar oa de Kennedy's begraven liggen, en het Theodore Roosevelt Memorial. Teruggekomen bij The Mall zijn we uitgestapt en te voet richting Georgetown vertrokken wederom een wandeling van ruim een half uur. Intussen was de temperatuur erg opgelopen, denk wel rond de 35 graden, dus dat was flink transpireren. Ons doel was de gezellige winkelstraat van Georgetown. Moe, warm en dorstig besloten we het eerste de beste tentje in te duiken om iets te drinken. Dit was een leuke pub met heel veel verschillende biertjes van alle plaatselijke micro brouwerijen die Washigton en omgeving rijk is. Toen we het menu zagen kregen we ook wel honger dus besloten we toch ook maar iets te eten. Het menu bestond voornamelijk uit hamburgers, maar wel heel bijzondere soorten. Angele koos een falafel burger, Arnold koos voor een gezonde kipsalade. Na het eten ging Angele naar de toilet en liep daarbij langs een wand met allemaal krantenartikelen..... Bleek dat we in het beste burgerrestaurant van Washington DC terecht waren gekomen! En juist daar koos Arnold voor een salade! Gelaafd en uitgerust besloten we verder te lopen naar de Kathedraal van Washington, een kleine 3 kwartier lopen. Wat niemand erbij verteld had was dat het 3 kwartier de berg op was (we wisten niet dat er bergen waren in Washington) in de brandende een met een temperatuur van zo'n 40 graden. Een ware pelgrimage dus. Gelukkig was de Kathedraal de moeite waard. Hij is echt enorm groot met prachtige glas en lood ramen, een prachtig orgel en een erg mooi altaar. Onder de kerk is ook nog een enorme ruimte waarin zich meerdere kapellen bevinden en een enorme souvenir shop waar ze zelfs fudge verkopen. Zal je in Nederland toch niet zo snel vinden in een kerk.

Na het bezoek aan de Kathedraal hebben we de Big Bus naar het hotel terug genomen. Hier hebben we wat gedronken en even uitgerust. Na een vroeg diner (Angele een salade met krab en Arnold een stukje 72 uur gegaard vlees met frites) hebben we met de Big Bus een avond Tour gemaakt. De bus reed langs de diverse monumenten die nu mooi verlicht waren. We zijn nog even gestopt bij het Lincoln Monument waar we gestaan hebben op de plek waar Martin Luther King zijn befaamde "I have a dream" speech uitsprak. We waren om kwart over 10 thuis, moe maar voldaan!

1. Pepijn:
    3 augustus 2016
    Was die fudge wel in de vorm van een kruis, Maria of Jezus?