Clearwater

30 juli 2017 - Clearwater, Canada

Vandaag een reisdag. Vanwege de IronMan Run (biatlon evenement) moesten we voor kwart voor 9 Whistler uit zijn omdat de wegen daarna afgesloten zouden worden. Dat kwam goed uit want we hadden een flinke tocht van ongeveer 6 uur voor de boeg. De rit was prachtig dwars door de natuur. We hebben onderweg ontbeten en in Kamloops gelucht en inkopen gedaan omdat naar zeggen in de buurt van ons hotel nabij Clearwater geen winkels of restaurants aanwezig zouden zijn. Onderweg hebben we een enorme bosbrand gezien bij het plaatsje Clinton. De weg naar Clinton was afgezet en bewoners werden geëvacueerd (zoek via Google op fire Elephant Hill dan zie je hoe erg deze brand is/was. ) (https://www.castanet.net/edition/news-story-203057-3-.htm) Voorbij Kamloops reden wij langs bergen waarvan de bossen ook in brand hadden gestaan, kilometers achter elkaar verbrande hellingen. De rookontwikkeling van de brand bij Elephant Hills is enorm, onderweg roken wij de brandgeur en was de lucht grijs, Zelfs bij ons hotel 100 km verderop kon je de brandlucht ruiken en was de lucht grijs. De volgende dag lag onze auto onder de as deeltjes. Ons hotel (of eigenlijk resort, het bestaat uit allemaal losse huisjes met een restaurant) ligt echt in the middel of knowwhere daarom hebben jullie al een tijdje niets van ons gehoord. Internet is geregeld via de satelliet en werkt dus bijna niet. Ook in de omgeving van ons resort zijn bosbranden geweest. Het resort is dan ook uit voorzorg geëvacueerd geweest en pas sinds 24 juli weer open. Gelukkig maar want het is een geweldige plek. We hadden een heel huisje met balkon met uitzicht op het meer. We kwamen einde van de middag aan. Nadat we ingecheckt en uitgepakt hebben, hebben we wat gedronken en gelezen op ons balkonnetje. 's Avonds gegeten in het restaurant van het resort. Na het eten heeft Angele zich nog met haar grootste hobby, wassen, beziggehouden. Aan het einde van de avond lag alles weer keurig schoon in de koffer. Overigens hadden wij ons vergist, we dachten dat we hier maar 1 nacht zouden overnachten (waren even vergeten dat juli 31 dagen heeft) maar dat bleken er dus 2. Heerlijk even in een iets rustigere versnelling. Doodmoe van alle indrukken lagen we om 10 uur in bed.