Wells Gray Provincial Park

31 juli 2017 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Lekker uitgeslapen en om 9 ontbeten. Het ontbijt was inbegrepen en daar stellen we ons dan ook niet zo veel van voor omdat het ontbijten in de meeste Amerikaanse hotels (ons referentiekader) vreselijk zijn. Hier (in Canada) dus niet! Lekkere toast met beleg, kaas en worst (nog nooit gekregen in de VS) smoothie en yoghurt goed begin van de dag dus. Om 10 uur zijn we vertrokken naar Wells Gray Provincial Park. Dit park beslaat ruim 5000 vierkante meter en is wat minder bekend en dus niet zo druk. Het grootste deel van het park is niet begaanbaar per auto. Er loopt één weg doorheen van 70 km lang. Aan deze weg liggen de bekendste bezienswaardigheden en startpunten van ettelijk (meerdaagse) hikes. Het park is bekend om zijn watervallen. Die hebben we dan ook bezocht, achtereenvolgens de Spahats Falls (vanaf de parkeerplaats een kleine wandeling), de Moul Falls (vanaf de parkeerplaats een pittige maar prachtige wandeling van 2 uur), de Helmcken Falls (kleine wandeling vanaf parkeerplaats, hier hebben we lekker gepicknickt) en tenslotte de Dawson Falls (wandelingetje van een half uurtje vanaf de parkeerplaats). De watervallen waren stuk voor stuk prachtig. We hebben schitterende plaatjes kunnen schieten. Rond 4 uur verlieten we het park en togen naar Clearwater waar in tegenstelling tot wat in de reisgids stond wel degelijk een goede supermarkt was. We hebben inkopen gedaan voor de picknick van morgen en voor het avondeten want nu we een ingerichte keuken hebben wil Angele graag een keer zelf koken en dan natuurlijk de voor insiders bekende "macaroni met soep", heerlijk na al het restaurant eten. Aangekomen in ons huisje is Arnold nog wezen roeien en heeft Angele zijn kunsten proberen te volgen op het balkon onder het genot van een drankje maar het was te ver weg. Angele had beloofd foto's te maken dus het toestel met grote lens lag klaar. Omdat vanaf het balkon niet duidelijk was wie wie was heeft Angele voor de zekerheid alle bootjes maar op de foto gezet. Allemaal goed gelukt behalve die van Arnold natuurlijk! Fotograferen is niet aan haar besteed! Toen Arnold terug was is Angele gaan koken, hebben we gegeten en nog even wat gelezen. Moe van alle inspanningen lagen we nog voor 10 uur in bed.

1. Egbert Vleeming:
    2 augustus 2017
    Leuk om te lezen Angèle en Arnold. Genieten ook van jullie smakelijke verhalen rondom het eten en herkennen daar ons zelf erg in. Blijft een belangrijk onderdeel van de vakantie toch! Enjoy het vervolg van de reis!