Waterton

7 augustus 2017 - Waterton Lake, Canada

Vandaag wederom vroeg uit bed, we hadden om 9 uur een paardrijtocht geboekt. Enigszins nerveus begonnen we aan de tocht is toch een tijdje geleden dat we op een paard gezeten hebben. Daar komt nog bij dat de paarden hier een western zadel/ hoofdstel hebben en dat rijdt toch net iets anders dan een gewoon dressuurzadel. Het was een prachtige tocht door de bossen, langs het kiezelstrand van het meer en een bergje op en af. Mooi begin van de dag. De paarden, quarterhorses, waren erg braaf, dus heel veel hoefden we er zelf niet aan te doen. Angele heeft de smaak weer te pakken. Misschien toch nog maar eens op les in Nederland! Na de rit zijn we doorgereden naar Red Rocks of wel een vallei met rood gebergte. Hier is Waterton Lakes NP om bekend. We hebben een kleine hike gemaakt. Na de hike terug naar het hotel om te lunchen en vervolgens weer in de auto naar Cameron Lake. Aan het begin van de weg stond vermeld dat de parkeerplaats vol was bij Cameron Lake. Gezien het feit dat Arnold meestal geluk heeft met het vinden van de parkeerplaats zijn we gewoon doorgereden. En ja hoor naast de ingang van het park was een plek vrij...  Ook hier een hike gemaakt maar het gebied was maar beperkt toegankelijk omdat de grizzlyberen hier leven. Waterton Lakes NP grenst aan Glacier NP dat in de VS ligt. Er is geen rechtstreekse weg tussen de 2 parken maar je zou eventueel met boot een boottocht kunnen boeken over het Upper Waterton Lake. Het uiterste puntje van dit meer ligt op Amerikaans grondgebied. Je mag hier dan zonder douane formaliteiten een kwartiertje rond kijken. We hebben deze tocht echter niet gemaakt omdat we morgen zelf naar Glacier gaan, hetgeen betekent dat wij ons Canada deel van deze reis morgen afsluiten. Na de hike bij Cameron Lake zijn we met de auto naar het Prince of Wales hotel gereden wat geweldig mooi ligt boven op een heuvel met uitzicht op het Upper Waterton Lake. We hebben daar een drankje gedronken met een lekker hapje erbij. We hebben al 2 dagen geen goed internet en in het hotel was het een klein beetje beter dus we hebben iets aan mail en app weg kunnen werken. Daarna naar het hotel terug en een paar kleine boodschapjes gedaan. Nu ik dit schrijf zit ik (Angele vandaag) met een drankje op ons balkon en komt de regen met bakken uit de hemel. Daarnaast onweert het flink. Als het straks is opgeklaard gaan we een restaurantje zoeken voor ons avondmaal. Dit keer werd het een Bizon Steak voor Arnold en Fish and Chips voor Arnold. Daarna na wat lezen vroeg naar bed. Morgen weer een lange rit op het programma en we moeten de grens met Amerika over, spannend!

1. Arjo:
    8 augustus 2017
    Kunnen we met z'n vieren straks een rit te paard maken in NL!
  2. Tanny de Visser:
    8 augustus 2017
    Door alle perikelen hier heb ik nog geen tijd gehad te reageren. Wat een indrukwekkende reis maken jullie, heel sportief en wat zien jullie veel bergen! Jullie zullen Oostenrijk nu wel vergeten. Jullie verhalen zijn heerlijk om te lezen. Ik zou er een reisboek van maken en verkopen aan reisbureaus! Nog veel plezier.
    Groetjes, ook van Papa
  3. Angele:
    Ha Tanny en Arjo,

Een ritje met z'n vieren lijkt me leuk maar dan wel op een heel braaf paard!
    Dit is zeker nog indrukwekkender dan Oostenrijk! Qua natuur is dit wat mij betreft de mooiste reis! Arnold en ik zijn gek op dit landschap! En zoals jullie kunnen lezen genieten we er met volle teugen van!

groetjes Angele (ook namens Arnold)
  4. Silvia:
    12 augustus 2017
    Ja ik zie ook gezamenlijke paardrijritjes komen!!!