Onderweg naar San Francisco

6 augustus 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag om half 9 vertrokken naar San Francisco. Zoals gisteren al aangegeven zijn wij gereden via Monterey. Langs de route waren veel wijnvelden en landbouw. Opvallend was dat de bijbehorende boerderijen of Ranches zo keurig erbij lagen. Ook was het opvallend dat er heel veel handwerk bij komt kijken bij het oogsten. Overal waren grote groepen mensen aan het oogsten. Er werd ook behoorlijk met gif gespoten, op een gegeven moment zelfs met een helikopter. Ondanks dat je onderweg borden ziet staan dat je zuinig met water om moet gaan, was dit duidelijk niet van toepassing voor de boeren. Er werd driftig gesproeid wat ook wel nodig is want ook hier was het erg droog. Bijzonder om te zien was dat de landerijen in verschillende stadia waren, van net omgeploegd totdat er geoogst moest worden. Monterey ligt op een schiereiland en is de oude hoofdstad van Californië, onder de Spanjaarden en Mexicanen. Deze invloeden zie je overal. Er is hier een mini versie van de Fisherman's Warf die wij uiteraard bezocht hebben. Bij de verschillende eettentjes hebben wij Clam chowder geproefd. Lijkt een beetje op een dikke soep of ragout met clams erin. Vaak wordt Clam chowder in een brood opgediend. Was erg lekker. In de wijk Cannery row zijn de voormalige conserven fabrieken waar de sardientjes werden ingeblikt omgebouwd tot winkels en galerieën. Een erg leuke wijk om door heen te lopen! Hier hebben wij uiteraard gegeten in een visrestaurant. Daarna zijn wij doorgereden naar San Francisco. Bij ons hotel aangekomen was er gedoe met de kamers, er waren er maar twee, maar gelukkig hadden ze ondanks onze aanwijzingen niet goed gekeken in het systeem en bleken er inderdaad drie kamers te zijn. Angele en Arnold zijn de auto gaan terug brengen op het  vliegveld en zijn met de Bart (Bay Area Rapid Transport) terug gereden naar het hotel. Wel raar om de auto achter te laten op het vliegveld. Pepijn en Jeffrey zijn naar een theater voorstelling en de rest heeft gegeten op de kamer.