Van LA naar Santa Maria

5 augustus 2015 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn wij op weg gegaan naar onze tussenstop richting San Francisco. We wilden het beroemde strand van Los Angeles ook nog zien dus wij zijn eerst gereden naar Venice Beach. Officieel is Venice trouwens een stad. Schitterend strand met aan de boulevard, allerlei winkels met toeristische troep, tattoo shops enz. Daarnaast allerlei standjes van kunstenaars met hier en daar bijzondere kunstwerkjes. Uiteraard zijn wij langs Muscle Beach gelopen maar er waren maar weinig bodybuilders bezig. Het verhaal gaat dat Arnold Schwarzenegger hier zijn carrière is begonnen. Ook nog gekeken bij de skateboarders, gave trucjes halen zij uit.  Merlijne vond de surfdudes maar niks, zijn niet haar type. Gelukkig! Wij zijn daarna doorgereden naar Santa Barbara, een leuk strandplaatsje. Wij hebben eerst heerlijk gegeten en daarna zijn wij de pier op gegaan. Vervolgens zijn wij naar downtown gegaan waar net een feest aan de gang was. Gezellige winkelstraat! Er werden allemaal eieren verkocht gevuld met confettie. Deze werden op hoofden van mensen stuk geslagen en dit zou dan geluk brengen, Rare mensen die hier wonen.

Na dit bezoek zijn wij doorgereden naar Santa Maria. WIj kwamen door een heel mooi gebied met een aantal grote wijnvelden en paarden fokkerijen. Hier stonden ook schitterende huizen. Overigens moet er hier geen brand uitbreken want het is echt gigantisch droog. Hotel is weer bijzonder, Even een stukje historie: ooit in 1917 gestart, gesloten in 1950 omdat er een nieuwe weg was aangelegd. Na een aantal overnames is het in 1999 overgenomen door twee echtparen en gerenoveerd. Daarna is er niets meer aan gedaan .... het is ontzettend oudbollig, maar wel grappig. Naast onze famillie hebben bijvoorbeeld ook de volgende bekende mensen hier gelogeerd: Bob Hope, Johnny Weismuler (Tarzan), Demi Moore, Cary Grand, Marlene Dietrich, Bing Crosby, Shirley Temple, Doris Day en zo nog 80 namen.

Vandaag gegeten bij een Steak restaurant, de porties blijven ons elke keer weer verbazen!

Morgen gaan wij vroeg vertrekken richting San Francisco met een tussen stop in Monterey.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade