Warner Bros

4 augustus 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanochtend om zijn Arnold en Angele om 8 uur opgestaan om naar de supermarkt te rijden voor ingrediënten voor het ontbijt! Wat een feest om een supermarkt in de buurt te hebben met Frans stokbrood en zuurdesem brood! Goed brood is in de kleinere dorpjes niet te krijgen! Toen we terug waren hebben we gezellig ontbeten en de verhalen van gisteren met elkaar uitgewisseld. De Disneygangers waren vannacht pas om half 1 thuis dus daar was het niet meer van gekomen!

Na het ontbijt vertrokken richting Burbank, een wijk (eigenlijk een stad apart, net als Beverly Hills) ten noorden van LA, De stad staat bekend als de media hoofdstad van de wereld door het grote aantal mediabedrijven dat er een hoofdkantoor heeft, oa The Walt Disney Company en Warner Bros onze bestemming voor vanochtend. Wij hadden een tour geboekt bij Warner Bros. Met een treintje reden we langs allerlei filmsets, een museum met echte Batman en Harry Potter filmrekwisieten, een studio waar een set gebouwd was voor de drama serie de Fosters (wist je dat ze 8 dagen opnames maken voor een serie van een uur?) en uiteindelijk naar een museum met oa sets van de serie Friends en de Hobbits. Het was een ochtend vullend programma. Burbank heeft ook een towncenter en daar hebben we lekker geluncht in een bierbrouwerij.

Na de lunch zijn we naar Rodeodrive gereden en heeft Valentijn als echte tourguide vertelt over de verschillende bezienswaardigheden onderweg (hij heeft gisteren goed opgelet want hij wist nog veel na te vertellen!). De tour werd vervolgd met een bezoekje aan de Farmersmarket (Arnold, Pepijn, Angele) en de Grove, een shoppingmall (Valentijn, Jeffrey en Merlijne). De Farmersmarkt hadden we al snel gezien maar hadden pas na een uur afgesproken dus hebben we op een terrasje op de market een heerlijk drankje gedronken met een goede worst/kaasplateau erbij. Goede kaas is weer zo iets dat in Amerika slecht verkrijgbaar is, de meeste kaas in de supermarkt smaakt naar rubber! Maar deze kazen (we hebben gekozen voor Amerikaanse varianten boven de Franse, Italiaanse, Nederlandse of Spaanse kazen) waren erg lekker!

Nadat we elkaar op de afgesproken plek weer troffen zijn we richting hotel gereden met een tussenstopje bij de supermarkt om een avondmaaltijd in te slaan. Na een heerlijke maaltijd was het weer tijd voor de kamer, de douche, een beetje TV, mailen, bloggen en het lekkere bedje!