Los Angeles en Disneyland

3 augustus 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Arnold, Pepijn, Jeff en Merlijne waren vanochtend al om 6 uur op om naar Disney te gaan. Gisteravond waren de broodjes al gesmeerd zodat er in de auto ontbeten kon worden. Angele en Valentijn hadden het beter voor elkaar. Wij hebben om half 9  ontbeten in het hotel (de broodjes waren immers op) en zijn daarna met de metro naar het Chinese Theatre gereden. Van daaruit hebben we de hop on hop off bus genomen. We zijn begonnen met een rit door Downtown LA en het historisch centrum. Dat laatste was wel aardig over de rest waren we niet bijster enthousiast. Gedurende de rondrit reden we langs malls, film en tv studio’s, belangrijke casting bureau’s, the Academy of Motion Picture Arts and Sciences, restaurants en winkeltjes waar celebs werkten voordat ze bekend werden, China town, Little Korea, Little Tokyo,  etc. Het eindpunt van deze rit was wederom bij het Chinese Theatre. Daar hebben we geluncht bij het Hardrock café en daarna zijn we op een andere lijn gestapt van de hop on hop off bus richting Beverly Hills. We zijn natuurlijk uitgestapt bij Rodeodrive en hebben ons vergaapt aan de mooie etalages en auto’s in de straat. Echt iets anders dan de PC Hooftstraat. Er was een galerie met echte Rembrandts, Picasso’s etc. in de etalage hing een Picasso van ruim 2 ton. Natuurlijk zijn wij wezen kijken bij het Beverly Wilshire Hotel. Het hotel waar Pretty Woman zich afspeelt. Na deze rondwandeling (we hebben maar niets gekocht, het spaargeld is op!) hebben we een ijsje gegeten bij het foodlab. Daar wordt het ijs gemaakt waar je bij staat. Ze doen een vloeibare substantie in een mixer, voegen stikstof toe en binnen enkele minuten heb je een heerlijk ijsje. Angele had caramelijs met stukjes zoute pretzel. Heel bijzonder. Valentijn had bananenijs. Ook heel lekker gemaakt met verse banaan.

Vervolgens zijn we met de bus richting hotel gereden om eerst eens een heel lekker koud biertje te drinken. Wat hadden wij een dorst. Voor het diner hebben we de restjes van gisteren aangevuld met enkele kleine gerechtjes van de Thai hier op de hoek. Een onooglijk zaakje met een heel klein en oud Thais vrouwtje met een enorme bochel in haar rug. Bestellen kon maar we moesten wel 3 kwartier wachten. Dus maar terug gegaan naar het hotel, om 3 kwartier later het eten te halen. Het was het wachten waard. En voor het eerst waren we echt goedkoop uit. Onze buikjes vol met vers gemaakt heerlijk eten voor slechts 22 dollar 50!

Met volle buikjes was het tijd on te gaan douchen en te slapen! Arnold en de kids zijn nog niet thuis, zal wel laat worden vannacht…… Wordt vervolgd