Op weg naar Los Angeles

2 augustus 2015 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag om 7 uur ontbeten (ontbijtbuffet was inbegrepen) en daarna snel in de auto. Los Angeles her we come! De kinderen kijken hier al de hele reis naar uit!

De rit duurde vijf uur. De eerste drieënhalf was zoals ons inmiddels bekend: “eindeloos niets”! Maar de laatste anderhalf uur, naarmate we dichter bij LA kwamen, daarentegen waren hectisch. Het was enorm druk op de weg, ondanks het feit dat het zondag rond lunchtijd was. Verder was het gedaan met de goede verkeersmanieren. Keep your lane is rond LA een onbekend fenomeen en er werd dan ook van de ene naar de andere baan geschoven. Wel grappig was het dat één baan speciaal gereserveerd is om te carpoolen. Op deze rijstrook mogen alleen auto’s met 2 of meer inzittenden. Idee voor Nederlandse files in de spits?

Om 1 uur waren we gelukkig in het hotel dat in Hollywood ligt onderaan het Hollywood Sign. Onze kamers waren al klaar dus we konden meteen inchecken. Vanuit het hotel konden we te voet naar Hollywood Boulevard, en the Walk of Fame. Onderweg even geluncht. Arnold en de kinderen hebben nog een VIP tour gedaan door het Chinese Theatre. Dit theater wordt gebruikt voor de grote film premières.

Na deze tour zijn we nog wezen kijken bij “Sweet”, volgens zeggen de grootste snoepwinkel van de wereld (hetgeen wij durven te betwijfelen want de snoepwinkel in de Dubai Mall is vele malen groter!). We hebben daar gezien hoe op heel ambachtelijke wijze snoepjes worden gemaakt. We hebben natuurlijk een paar zakjes meegenomen! De snoepwinkel zat in de Hollywood Bowl, een klein winkelcentrum waar ook het Dolby Theatre gehuisvest is. In dit theater vinden jaarlijks de Oscar uitreikingen plaats. Vanaf een loopbrug op de tweede etage heb je verder een mooi zicht op het Hollywood Sign.

Na mooie plaatjes geschoten te hebben zijn we weer richting hotel glopen. Inmiddels was het rond 6 uur en vond Angele de sfeer op straat grimmiger worden. Veel zwervers, etc. Overigens vonden wij allemaal de Hollywood Boulevard tamelijk armoedig. Naast de grote getalen zwervers stonden er veel zaken leeg en stonk het op veel plaatsen naar urine. In ieder geval geen plaats om ’s avonds naar toe te gaan om een hapje te eten (volgens Angele).

Pepijn en Jef waren veel heldhaftiger, die hebben na een drankje op de kamer, weer de moed opgevat om naar het El Capitan Theatre te gaan. Dit is een bioscoop van Disney. Zij zijn naar de film “Inside Out” geweest.

De rest is naar de dichtstbijzijnde supermarkt gereden om proviand in te slaan. Was op zich ook een belevenis. Een echte yuppen supermarkt met een enorm aanbod en een wijn afdeling waar je moeite moest doen een flesje onder de 10 dollar te vinden. Na een heerlijk maal was het tijd voor een douche en ons bed. Arnold, Pepijn, Jeff en Merlijne moeten morgen om 6 uur op om naar Disney te gaan.