Jasper National Park

2 augustus 2017 - Nationaal park Jasper, Canada

Vandaag om 8 uur ontbeten op de kamer en rond kwart voor negen de auto in richting Maligne Lake, dit is een van de mooiere meren in dit gebied en ligt ongeveer 48 kilometer van Jasper. Onderweg was er een verkeerdopstopping omdat er een beer overstak. Onze eerste beer die binnen 5 meter langs liep. Uiteraard snel een foto gemaakt. Bij het meer aangekomen eerst wat foto's gemaakt om vervolgens de trail te lopen die Angele van tevoren had uitgezocht namelijk de Mary Schäffer Loop. Totaal 3,2 kilometer waarvan het eerste gedeelte langs het meer loopt om vervolgens verder het bos in te gaan. Een werkelijk schitterende wandeling. Gelukkig geen beer gezien. Weer terug bij het begin punt aangekomen hebben wij wat gedronken. Ook vandaag is het weer schitterend weer dus lekker in het zonnetje gezeten. Daarna een stuk om de andere kant van het meer gelopen om nog wat foto's te maken. Na de wandeling zijn we terug gegaan naar de auto en richting Jasper gereden. Overigens ook hier weer hele hellingen met afgebrande bos, in dit geval was dit al in 2015 gebeurt. Is een echt triest gezicht. In Jasper hebben wij gelunched en zijn vervolgens door gereden naar de Jasper Skytram. Met verbazing hebben wij gekeken hoeveel mensen ze in een gondel stoppen. Maximaal 30, net als sardientjes in een blik. Wij zijn strategisch gaan staan bij een raam om in ieder geval wat zuurstof binnen te krijgen. Wij werden naar het 2263 meter hoger gelegen station gebracht. Boven aangekomen is Arnold de Whistler Mountain Summit trail gaan lopen, een tocht van ongeveer 2,5 kilometer met een stijging van 150 meter. Angele is heerlijk beneden gebleven, die had genoeg gewandeld voor vandaag. Best een pittige wandeling met steile hellingen maar met schitterende uitzichten richting Jasper en de meren rond Jasper. Het was zo helder dat je zelfs de Mount Robson kon zien liggen (100km verderop) In totaal iets meer dan een uur gelopen, inclusief de zijweggetjes, om vervolgens in de rij te gaan staan om weer naar beneden gebracht te worden. Na 45 minuten stonden wij weer bij de auto en zijn naar ons hotel gereden om iets te drinken en andere schoenen aan te doen. Daarna naar het centrum van Jasper gereden om bij een Japanner te gaan eten. Een soort bouillonfondue in Miso, met onder ander kip, zalm, zeevruchten en diverse groenten. Was erg lekker en gezond. Daarna door Jasper gereden, leuk plaatsje met leuke huizen, wij zouden hier graag willen wonen. Maar ja dat zeggen wij wel vaker over een leuke plaats hahaha. Terug in het hotel verhalen geschreven en naar bed. Op naar weer een nieuwe leuke dag!