Reis naar Shenandoah National Parc

1 augustus 2016 - Nationaal park Shenandoah, Verenigde Staten

Na wederom een goede nacht (wat airco en goede gordijnen toch niet kan doen voor de mens dus dat is het volgende project als we weer thuis zijn......) en het ontbijt op de kamer hebben we uitgecheckt en de bagage in het depot achtergelaten om te voet richting het auto verhuur station te gaan. Dit hadden we gisteren goed voorbereid dus er kon niks meer fout gaan dachten we.......

Aangekomen bij het verhuur station stonden we echter voor een gesloten deur........
Bij navraag bleek het station verhuisd te zijn! Klopte het adres op internet dus wel en dat op de reispapieren dus niet! Gelukkig was de nieuwe locatie niet heel ver weg dus gingen we maar weer op pad. Aangekomen bij het verhuur station kregen we onze auto al snel maar die viel wel heel erg tegen in verhouding met de Dodge van vorig jaar. Het was "maar" een auto van het formaat Opel Astra. Ja en daar kan je met goed fatsoen in Amerika natuurlijk echt niet mee de weg op [] . Dus maar om  een upgrade gevraagd. Na enige tijd konden we dus vertrekken in ons mini SUV een heel wat beter formaat. Bij de upgrade kregen we gratis ook wegenwachtservice, hetgeen we op de kleinere auto niet hadden genomen omdat je daar weer extra voor moet betalen. We hebben de bagage in het hotel opgehaald en nadat we even op weg waren begon er een alarm lampje op het dashboard te branden, dan ben je toch blij dat je de wegenwacht service wel hebt afgesloten. Gestopt bij een tankstation bleek dat 1 van de banden bijna plat was. We zagen geen spijkers of andere scherpe zaken dus hebben lucht bijgevuld en zijn met de moed der wanhoop maar weer op weg gegaan. Dit is allemaal niet stress verlagend moet ik zeggen en we waren toch al best wel wat gespannen omdat je toch weer in een nieuwe auto het Amerikaanse verkeer in moet.... Niet lang na het tankstation (het lampje brandde nog steeds) was een groot winkelcentrum. Daar zijn we gestopt. Aan de ene kant om boodschappen te doen aan de andere kant om te kijken hoe de band zich hield... Gelukkig kwam Arnold er achter dat er een reset knopje was. Na hierop gedrukt te hebben was het lampje uit, en de band nog mooi hard. Met een wat geruster gevoel zijn we boodschappen gaan doen. Wat een geweldige supermarkt was dit. Angele had er het liefst de hele dag gebleven. Veel biologische producten, echt goed brood en een enorme afdeling met vers gemaakte maaltijden en sushi. Helaas hebben we in het volgende hotel geen koelkast dus kunnen we behalve brood en wijn niets meenemen. Daarom besloten we hier maar iets te eten. Angele heeft een lekkere salade samengesteld en Arnold heeft kip gegeten. Na de lunch en boodschappen zijn we doorgereden naar ons hotel midden in Shenandoah National Parc. We kregen een kamer zonder airco toegewezen maar bij navraag konden we kosteloos ge-upgrade worden naar een kamer met airco! Zo zie je maar wie niet waagt wie niet wint! Nadat de auto uitgeladen was en we wat gedronken hebben op ons balkon met uitzicht op de bergen hebben we een korte wandeling gemaakt. Zou een makkelijke tocht zijn maar was toch weer een flinke klim met als beloning een prachtig uitzicht. Terug op de kamer hebben we wat gedronken en even lekker op ons balkonnetje gezeten. Wat een rust... Was wel fijn na al die stress. Om 7 uur naar het enige restaurant voor het diner. Vooraf een heerlijke Chili soep (in Nederland zouden we het geen soep maar saus noemen). Arnold had een half kippetje besteld en Angele gevulde kipfilet en we wilde er wat frietjes bij. Dat ging natuurlijk niet goed dus na de soep kwam wel de frites maar niet de rest. Toen de frites op was kwam de rest. Intussen had Arnold om een refill van zijn cola gevraagd en ik om wat extra boter, dit kwam natuurlijk ook niet door. Dus nog maar eens gevraagd. Ach we zaten lekker en genoten van het uitzicht dus we waren niet boos te krijgen. Toen de rekening kwam werden we erg verrast. De ober gaf aan dat hij het verpest had en haf ons daarom ongevraagd 20% korting had gegeven. Daar hoef je in Nederland toch ook niet om te komen...

Na het eten naar de bar waar lokale live muziek gespeeld werd. Gezellig hoor, zeker onder het genot van zo'n speciaal biertje en voor Arnold een ijs(je).

Kortom was weer een enerverende dag en het bedje lonkt.....