Antelope Canyon

30 juli 2015 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend om half 9 ontbeten. Dit keer was een ontbijt buffet inbegrepen in de kamerprijs. Dus lekker aan de eieren en de pancakes. Vanwege de warmte wilden we vandaag weer op tijd op pad, dus zijn we na het ontbijt naar de Lower Antelope Canyon gereden. Tickets gekocht voor een anderhalf uur lange guided hiking tour door de Canyon. Na een uurtje wachten mochten we naar binnen! Het was een ontzettend mooie en spannende tocht. We moesten over steile smalle trappetjes (arme Pepijn) naar beneden en liepen door hele smalle kloven, soms maar 1 voet breed. Niet geschikt voor dikke Amerikanen. Om ons heen waren prachtige door de wind en water uitgesleten zandstenen rotsen. Het was ontzettend warm in de Canyon, het water liep in straaltjes van onze rug!

Na de Canyon zijn we met de auto naar Horsheshoe Bend gereden. Daar baant de Colorado rivier zich in een perfecte hoefijzer vorm een weg door het rode gesteente. Om bij het uitkijkpunt te komen was toch ook weer een aardige tippel in de inmiddels hete middagzon!

Gisteravond hadden we gezien dat de supermarkt echt Frans stokbrood verkocht, een verademing na al dat vieze brood hier in Amerika. We zijn dus naar de supermarkt gereden en hebben daar een lekkere lunch ingeslagen die we op de hotelkamer hebben opgegeten. Daarna was het tijd voor een siësta!

Om 4 uur werden we verwacht voor een tour naar de Upper Antelope Canyon. Met open 4WD busjes werden we van Page naar de kloof gereden om vervolgens te voet de kloof te bezoeken. Deze kloof loopt in een A vorm dit in tegenstelling tot de de Lower Canyon die in een V vorm is ontwikkeld. De Lower ligt onder grond. Kun je in principe niet zien als je rondloopt. De Upper bevindt zich in een berg en is dus wel zichtbaar. Het was inmiddels bewolkt waardoor we niet de allermooiste lichtvallen hadden maar het was toch een mooie ervaring. Na de wandeling werden we in de busjes weer naar Page gebracht.

In het hotel gekomen was een douche wel op z’n plaats, we zaten helemaal onder het fijne oranje woestijn zand.

Tijd om te eten maar waar? Wat een keuze en alles vol! Uiteindelijk terecht gekomen bij een Mexicaan. Heerlijk gegeten zodat we met volle buikjes konden gaan slapen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tanny de Visser:
    1 augustus 2015
    Ik vind de foto's van Antelope Canyon tot nu toe de mooiste! Wij zijn bezig een cruise te boeken voor januari, maar dat is iets heel anders.
  2. Marleen:
    1 augustus 2015
    Wauw wat een bijzonder mooi gesteente en dan die foto van Pepijn waarbij je kan zien hoe je er doorheen loopt. Super gaaf zeg!