Onderweg naar de Grand Canyon

31 juli 2015 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan, 7 uur ontbijt! De Grand Canyon stond op het programma en voordat we daar waren moesten we eerst nog ongeveer 3 uur rijden. Dus na het ontbijt meteen vertrokken. Tom Tom ingesteld, hé wat raar die gaf aan dat we 3 ½  uur moesten rijden… Nou ja kan gebeuren…. Vol goede moed op pad door wederom eindeloze vlakten. Op een bepaald moment kwamen we in een dorpje waar een verkeersbord aangaf dat we rechtsaf naar de Grand Canyon moesten (nog 27 mijl). Dit kwam overeen met de route beschrijving van de reisorganisatie en de kaart. Maar Tom Tom was het er echt niet mee eens. Ons gezonde verstand dus maar gevolgd en niet de Tom Tom. Gelukkig maar want die had ons over de Afsluitdijk willen sturen. Volgens hem moesten we nog 2 uur rijden…. Wij stonden echter een half uur later doodleuk op het eerste mooie uitzichtpunt van de Grand Canyon. Prachtig was het! Gelukkig maar dat we er een beetje op tijd waren want rond de lunch begon het te regenen. Dus hebben we uitgebreid geluncht bij het El Tovar hotel. Dit is een nationaal historisch monument dat haar deuren opende in 1903. Sindsdien heeft het vele bekende gasten gehad zoals Theodore Roosevelt en Albert Einstein.

Na de lunch was het weer opgeknapt en hebben we nog wat gewandeld en een film bekeken in het Visitors Center (nou ja bekeken, ik denk dat we allemaal wat ingedommeld zijn na het vroege opstaan en het lekkere eten!).

Tijd om naar het hotel te gaan! Mooie kamers! Arnold, Angele en Valentijn zijn het dorpje nog even gaan bekijken en hebben boodschappen gedaan voor het ontbijt van morgen!

Daarna even lekker niets! Om 7 uur gaan eten bij een steakrestaurant en daarna was het weer tijd voor onze bedjes. Arnold en Angele overwegen om morgen rond zonsopkomst nog een wandeling te gaan maken langs de Grand Canyon. Er loopt een prachtig wandelpad van 12 km langs de rand en er rijden vanaf 4 uur (’s ochtend) pendelbussen langs de route zodat je ook sommige stukken of de terugweg met de bus kan doen! Jullie snappen het al de kinderen verklaren ons voor gek! Die slapen wel uit! Morgen zullen jullie weten of we ook echt gegaan zijn! Hangt ook zeker van het weer af!

1. Marleen:
    1 augustus 2015
    Alweer zulke prachtige foto's. Ik kan me de Canyon nog goed herinneren van toen ik daar als kind met mijn ouders was. Dat heeft zoveel indruk gemaakt!
  2. Karin brakel:
    3 augustus 2015
    Je moet ook ECHT de canyon inlopen tot beneden- n zware wandeling terug, maar zo de moeite waard! En bij terugkomst dan n groot ijsje eten!