Arches National Park

24 juli 2015 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag Arches National Park uitgebreid bekeken. Ook dit is een vrij overzichtelijk park met een hoofdweg en een aantal zijwegen waar de bezienswaardigheden van het park aan liggen. Eerst naar het eind gereden waar Devils Garden ligt. Hier hebben wij de Landscape Arch Trail gelopen. Je komt dan uit bij een van de grootste bogen ter wereld, Landscape Arch genaamd. Landscape Arch is ruim 93 meter breed en ruim 32 meter hoog.

Daarna weer terug gelopen en naar de camping gereden, daar hebben wij de Broken Arch Trail gelopen. In tegenstelling tot de vorige loop waren hier maar erg weinig mensen, gelukkig want dit was echt een hele avontuurlijke wandeling. Als markering van de route waren stapels met stenen gemaakt. Het was een zandpad met stukken waar je over de rotsen heen moest lopen. De Broken Arch heet zo omdat het lijkt dat hij in het midden gebroken is. Dit was ook weer een leuke wandeling dwars door de natuur heen. Daarna zijn wij in de schaduw van één van de Arches gaan lunchen. Ook voor de middag waren er al een aantal wandelingen uitgekozen. Als eerste naar de Delicate Arch upper view point waar je de Delicate Arch, een mooie boog, van een afstand ziet liggen. Als laatste hebben wij de Double Arch Trail gevolgd. Double Arch bestaat uit twee aan elkaar vastzittende bogen. De grootste is 44 meter breed en 34 meter hoog, de kleinste is 26 meter breed en 19 meter hoog. Dit is op een na de grootste rots opening van het park. Daarna zijn wij terug gereden naar Moab en zijn wij naar een supermarkt gereden om weer het nodige aan drank en eten in te slaan. Wij drinken, vanwege de warmte, behoorlijk veel op een dag. Ze raden bij alle wandelingen aan om water bij je te hebben, in totaal over de dag gezien 2 liter. De supermarkten tot nu toen zijn behoorlijk groot en je kan er echt van alles krijgen, ook gezonde spullen ;-).

's Avonds zijn wij gaan dineren in een steakrestaurant en daarna hebben Angele en Arnold langs de "strip" van Moab gelopen. Gezien het feit dat dit een zeer toeristische omgeving is, met ook veel buitensport activiteiten, trekken ze veel toeristen. De hoofdstraat lijkt een beetje op Valkenburg met allerlei zaken die goed bedoelde rotzooi verkopen, veel eettentjes en hotels. Kortom erg gezellig.

Overigens hebben wij vandaag  in totaal 7,2 kilometer gelopen, temperatuur was circa 34 graden.

1. Marianne:
    25 juli 2015
    Prachtige foto's!
  2. Monique:
    26 juli 2015
    Supermooi allemaal en wat leuk dat ik jullie tijdens Expedition America zo kan volgen! Petje af hoor in 34 graden, Angéle goed bezig! Ik weet dat dit niet jouw favoriete temperatuur is. Het lijkt mij een prachtige ervaring, nog heel veel plezier, geniet van iedere minuut. Liefs uit een regenachtig kikkerlandje. :)
  3. Guido:
    27 juli 2015
    Ziet er goed uit daar. Wat een landschap! Gisteren naar 3 op reis gekeken waar ze de Chinese woestijn lieten zien. Ja ja daar moeten wij het mee doen, jullie zijn dus bevoorrecht! Super mooi die woestijn in China maar doet toch onder voor jullie kiekjes! Geniet maar goed van alles daar, inclusief de coffee bottomless en eggs sunny side up! Cheers Guido