Onderweg naar Moab

23 juli 2015 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag van Bryce naar Moab gereden voor onze volgende park bezoek via Escalante National Monument, Dixie National Forest en Capitol Reef National Park. Wij hebben de Highway 12 genomen, dit is een van de meest schilderachtigste wegen in Amerika en werd in 2002 gekozen tot "All American Road". Het was inderdaad mooi onderweg, hier en daar gestopt om een foto te maken. Bij het Capital Reef Visitor Center zijn wij gestopt en hebben wij een kaartje gehaald met de bezienswaardigheden. Er is een mooie route door het park, de Scenic Drive, die in totaal maar 21 kilometer lang is.

Bij het Gifford Farm house zijn wij gestopt. Dit is een museum van Mormoonse pioniers en daar verkopen ze ook heerlijke versgebakken Apple Pie en Cinnamon roll. (kaneel broodjes). Uiteraard hebben wij deze gekocht en zijn wij in de tuin gaan lunchen met als toetje de beide lekkernijen.

Vervolgens de route verder gevolgd en daarna terug gegaan naar de hoofdweg om onze weg te vervolgen door het park. Onderweg gestopt bij een plek waar petrogliefen (rotstekeningen) waren gemaakt door een prehistorische indianenstam die we nu Fremonts noemen.

Bij Hickman Bridge hebben wij een hele mooie maar best zware route (door de warmte en het klimmen) gewandeld, naar een natuurlijke brug. Pepijn heeft gisteren nieuwe wandel schoenen gekocht dus hij ging "dansend" naar boven. (zie de foto)  Het was een route van 1.8 miles met flinke stijgingen door middel van verschillende natuurlijke trappen, maar het uitzicht bij de natuurlijke brug was de moeite waard. Angele, Pepijn en Valentijn zijn vlak bij het eindpunt in de schaduw blijven wachten de rest is doorgelopen naar de brug. Super wandeling, maar wel erg warm.

Na deze wandeling moesten wij nog twee en half uur rijden naar ons hotel. Dit was de saaiste weg die ik ooit heb gereden kilometers lange weg door plat landschap zonder dat er ook maar iets te zien was, af en toe een koe maar dat was het dan ook wel. Soms kwam je door dorpjes heen waar bij de woningen eigenlijk best mooi waren, maar ik zou hier voor geen goud willen wonen.

Ons hotel ligt dus in Moab wat vlak bij de ingang van het park ligt waar wij morgen naar toe gaan, het Arches National Park in Utah.

1. Tanny de Visser:
    24 juli 2015
    Ik word al moe als ik al jullie wandelverhalen lees. Jullie zullen na de vakantie wel een fantastische conditie hebben en afgevallen zijn. De foto's zijn prachtig. Wat nu nog komt, kan wat jullie al gezien hebben, bijna niet overtreffen. Nog veel plezier!
  2. Corina:
    25 juli 2015
    Pepijn en Jeffrey, jullie nemen voor mij toch wel zo'n apple pie cinnamon roll mee?? Of op zijn minst het recept.........

Groetjes, Elder Jubithana ;-)