Bryce Canyon National Park

22 juli 2015 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Kan het nog mooier, ja het kan! Vandaag naar Bryce Canyon National Park geweest. Wat is het hier waanzinnig mooi! Wij zijn eerst met de auto gereden naar Bryce Amfitheater. Vanaf de rand van de brede kloof, eigenlijk een hoefijzervormig bassin, kijk je uit over zalmroze tot oranjebruin en dieprood gekleurde zandsteen rotsformaties Ze hebben de meest uiteenlopende vormen, met een beetje fantasie zie je kathedralen, kastelen, minaretten, enz. Een aantal hiervan zijn als zodanig ook officieel vastgelegd. Zelfs de paus komt hier voor, maar die heb ik niet gevonden. Door de vorm noemen ze het hier de Bryce Amfitheater. Wow!

Daarna doorgereden naar Sunset Point voor een 7 kilometer rondwandeling door een 60 meter diepe kloof. De padden waren stijl en af en toe smal en zonder hekjes, maar absoluut de moeite waard! Wij zijn gelopen naar Sunrise om daarvandaan weer bovenlangs terug te lopen naar Sunset Point. Onderweg nog een korte uitstapje gemaakt naar de Queens Gardens Vandaag zijn wij er achter gekomen dat wij twee klimgeiten bij ons hebben namelijk Jeffrey en Merlijne. Wat hebben die twee goed gelopen! Ook de ouwetjes konden goed meekomen! Het was echt een fantastische wandeling. Onderweg werd er door de ranchers hard gewerkt aan de wandelpaden, echt respect voor deze mensen! Sowieso waren alle parken erg netjes onderhouden tot nu toe.

Nadat wij weer terug bij de auto waren, zijn wij door gereden naar het uiterste puntje van het park, Rainbow point. Hier hebben wij eerst geluncht om daarna een kleine wandeling te maken via de Bristlecone Loop trail. Tijdens deze wandeling kom je langs de oudste bomen van het land de Bristlecone Pine die ongeveer 3000 jaren oud zijn.

Onderweg terug naar het hotel zijn wij nog gestopt bij de natuurlijke brug. Omdat het park niet zo groot is, je hebt ongeveer 30 minuten nodig om van het begin van het park naar het einde te komen, waren wij vandaag vroeg terug bij ons hotel. Er was deze vakantie nog geen tijd geweest om even iets voor je zelf te doen, dus daar was nu mooi tijd voor.

's Avonds zijn wij naar een rodeo geweest. Merlijne vond het erg zielig voor de dieren. Volgens mij is het voor de mensen ook niet erg gezond. Zie de foto's. Na de rodeo zijn wij gaan eten en daarna weer terug naar de kamers. Morgen is het weer vroeg dag!