Zion National Park

21 juli 2015 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag vanuit Las Vegas vertrokken richting Bryce Canyon National Park met een tussenstop in het Zion National Park.

Het meest bezochte gedeelte van Zion National Park is Zion Canyon. Dat is een kloof van 24 kilometer lang en 800 meter diep, met hoog oprijzende wanden en hellingen. De kloof is uitgeslepen door de Virgin River, en dankzij die rivier heeft Zion Canyon nu rijk gevarieerde flora en fauna. Als in het voorjaar de sneeuw in de bergen smelt, voert de Virgin River grote hoeveelheden puin en sediment af. Daardoor is het erosieproces dat Zion Canyon en de diverse zijdalen heeft gevormd, nog steeds volop gaande. Echt een fantastisch gebied. Wat trouwens ook bijzonder is dat wij de klok weer een uur vooruit hebben moeten zetten. Voor mijn bioritme is dit niet goed.

Wij kwamen het park binnen rijden via Springdale. Bij het visitors centre hebben wij  geluncht en daarna de shuttle genomen die de Zion Canyon Scenic Drive route volgt naar het einde van de shuttle lijn waar de Temple of Sinawava is gelegen. Hier loopt een wandel pad langs de Virgin River naar de Narrows wat het mooiste gedeelte van de kloof is. Wij waren eigenlijk te laat, daardoor was het licht niet zo mooi meer, maar het was een mooie wandeling. Daarna weer terug gegaan naar het Visitors Centre om daar de auto weer op te halen.

Wij zijn via de Zion-Mount Carmel Highway richting de oostelijke ingang gereden om richting Bryce te rijden. Dit is echt een hele mooie route! Onderweg passeer je twee hoog in de rotsen gelegen tunnels die een totale lengte hebben van 1,7 mijl. Wij moesten aan het begin even wachten omdat er van de andere kant bussen en campers kwamen er die passen er net door.

Bij ons hotel aangekomen, de Ruby's Inn hebben wij ingecheckt en zijn snel naar onze kamer gegaan om de auto uit te laden en te gaan dineren in het restaurant, Dit keer een buffet wat erg lekker was. Het hotel is erg bijzonder het is in 1916 opgericht door Ruby en Minnie Syrett. Eerst in tenten maar nu in allerlei mooie gebouwen op het terrein. De familie Syrett is nog steeds eigenaar van dit hotel en alles wat er ondertussen omheen is gebouwd. Alles is in western sfeer en ziet er gezellig uit.

Morgen gaan wij Bryce Canyon ontdekken.

1. Marianne:
    22 juli 2015