Las Vegas dag 2

20 juli 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag met de auto over de Strip gereden richting Down Town Las Vegas. Het is al de hele vakantie opgevallen maar wat rijden de Amerikanen netjes. Als je iets fout doet dan houdt iedereen afstand en gaat niet gelijk toeteren. Ook de mensen zelf zijn allemaal erg vriendelijk. Ze raden af om over de Strip te rijden maar na mijn ervaringen in Rome durf ik alles aan dus wij zijn op pad gegaan. In Down Town Las Vegas geparkeerd en gelopen naar het oudste casino de Golden Nugget, Volgens de overlevering moet er ergens een gouden nugget te zien zijn maar die hebben wij niet gevonden. Wij zijn weer terug gereden en hebben de kinderen afgezet bij hotel Circus Circus waar allerlei attracties zijn waaronder een aantal achtbanen. Jeffrey en Merlijne zijn nog blijven hangen in een achtbaan en moesten gered worden. Stond op de wish lijst van Merlijne dus die kan ze ook afvinken ;-)

Wij zijn doorgereden naar het Caesars Palace Hotel & Casino gegaan. Achter dit hotel zit een immens grote parkeergarage waar je gratis mag parkeren. Wij zijn door het winkelcentrum gelopen dat helemaal in het Romeinse rijk thema is gemaakt. Alle bekende merken zijn aanwezig. Ook kan het zijn dat je zomaar het beeld van David van Michelangelo tegenkomt. Heel bijzonder allemaal. Daarna zijn wij naar het Venetian, Palazzo Hotel & Casino gegaan, helemaal in stijl van het oude Venetië. Eigenaar Adelson en zijn vrouw hebben het hotel laten bouwen in de stijl van het oude Venetië, de stad waar ze hun huwelijksreis, in 1989, hadden doorgebracht. Onder hun bezieling en met behulp van historici zijn zij erin geslaagd, met oog voor detail en authenticiteit, om aan de Strip een tweede Venetië  te laten herrijzen. Je ziet o.a. replica's van het Dogenpaleis, de Campanile toren en Rialtobrug. Er varen zelfs gondels door de Canal Grande. Ook liggen er allerlei mooie winkels aan de Canal Grande. Persoonlijk vind ik dit de twee mooiste hotels, maar eerlijk gezegd hebben wij nog niet alle hotels goed kunnen bekijken.

Pepijn en Jeffrey zijn weer naar een show geweest, nu in het MGM hotel. De rest is gaan eten bij het Hardrock café en zijn daarna naar de M&M winkel geweest en naar de Coca Cola winkel om daar 16 verschillende limonades te testen uit de hele wereld, erg bijzonder.

Valentijn en ik hebben nog gegokt in het casino in ons hotel maar zijn al gauw gestopt want wij waren door ons geld (20 dollar) heen. Ik wilde ons huis op rood zetten maar dat vond Valentijn geen goed idee.