Beren op de weg in Sequoia National Park

17 juli 2015 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag waren wij weer vroeg wakker maar wij zouden pas om negen uur gaan ontbijten. Wat doe je in die tijd ......  wassen, om 7 uur hing de was al te drogen in de warme ochtend zon. Rond negen uur was alles droog en opgevouwen! Daarna zijn wij gaan ontbijten in een bijzonder restaurant in Three Rivers. Ei met bacon in mijn geval.

Na het ontbijt zijn wij weer naar boven gereden richting Sequoia National Park. Later op de dag hebben wij een foto gemaakt vanaf de Moro Rock waar je een stuk van de kronkel weg kon zien liggen. Onderweg kwamen wij langs Tunnel Rock. Vroeger liep hier de weg onderdoor, tegenwoordig gaan je eromheen. Toen wij boven in het park waren zijn wij eerst richting de Crescent Meadow Loop Trail gegaan. Op de weg hier naar toe reden wij door een omgevallen boom heen, een plaatje dat jullie ongetwijfeld ook kennen. Uiteraard hebben wij ook hier een foto gemaakt.

De Crescent Meadow Loop Trail is een mooie wandeling van ongeveer twee uur door de bossen langs de grote Sequoia bomen. Hier kwamen wij een bruine beer tegen. Erg gaaf, ik denk dat de meeste bezoekers überhaupt geen beren zien. Wij hebben een tijdje staan kijken en zijn toen weer doorgelopen. Toen wij weer terug kwamen op de plek waar de beer in eerste instantie hadden gezien, zat hij ondertussen midden op het gras. Uiteraard veel foto's gemaakt maar het was beter geweest als wij een statief bij ons hadden gehad. Ik moest namelijk erg inzoomen om de bruine beer goed in beeld te krijgen en heb hierdoor niet echt scherpe foto's kunnen maken.

Terug bij de auto hebben wij geluncht. Grappig om te vermelden is dat er bij de parkeerplaatsen speciale kasten staan om je eten in te bewaren. Beren ruiken namelijk als er iets in de auto achterblijft en slopen je halve auto om bij het eten te komen. Op sommige plekken geven ze aan dat het verstandig is om je eten op te bergen in die speciale kasten.

Daarna zijn wij naar de Moro Rock Trail gegaan. Dit is een wandeling die stijl omhoog gaat tot bovenop een granieten rots. In het gesteente zijn 350 treden uitgehouwen die stijl tot aan de top gaan. Het was helaas niet echt een heldere dag maar we hebben toch mooie foto's kunnen nemen. Pepijn is halverwege gestopt vanwege zijn hoogte vrees.

Na deze tocht zijn wij naar het laatste onderdeel van deze dag gegaan, namelijk het museum. Het museum was niet zo spectaculair dus al snel waren wij weer terug bij de auto en zijn wij weer begonnen aan de rit naar Three Rivers. Vanavond gaan wij weer eten in 1 van de "vele" eettentjes in Three Rivers. Overigens was het vandaag weer prachtig weer, strak blauwe lucht. Maar boven in het park staat een lekker windje. Beneden in Three Rivers is het erg warm.

Morgen vertrekken wij naar onze hotel in Death Valley.

Voor de mensen die zich ongerust hebben gemaakt dat Pepijn echt is gesprongen van de brug. Niet alles is ook bij ons wat het lijkt. Hij is gewoon omgelopen. Ach je moet wat doen voor een cliff hanger ;-)