Onderweg naar Oakhurst Yosemite National Park

14 juli 2015 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Vanochtend waren wij al vroeg wakker, het weer was niet echt lekker, leek een beetje op het Nederlandse weer.. Wij zijn om 8 uur eerst gaan kijken wat voor ontbijt het hotel had en dit was niet veel dus alles in de auto geladen en op zoek gegaan naar een Mall om eerst boodschappen te doen. Het werd de Target waar wij twee koelboxen hebben gehaald voor onderweg en eten en drinken. Daarna op zoek gegaan naar een ontbijt restaurant en terecht gekomen bij Jack. Heerlijk gegeten, Merlijne zat al vroeg aan de French toast met gebakken banaan en een moes van kaneel. De rest heeft allerlei vormen van ei gegeten  met vette worstjes en hash browns. (soort rostie) Daarna zijn wij onderweg gegaan richting Stockton. Toen wij aan de andere kant van de heuvels van San Francisco waren was het gelijk lekker weer. Vervolgens zijn wij de Route 4 gaan volgen met een bijzonder kaal landschap (zie de foto's) Echt mooi! Via Route 4 kwamen wij terecht in Angels Camp. Een leuk plaatsje waar wij natuurlijk even moesten utstappen. Vlakbij zat het Columbia State Historic Park. Dit is een levende spookstad die de bezoekers meeneemt naar de 50er jaren van de 19de eeuw. In de streek is veel goud gevonden. Voor de echte goudzoekers was er ook nog de mogelijkheid om je geluk zelf te beproeven maar dat hebben wij niet gedaan. Wij hebben daar lekker in de schaduw geluncht met salades en broodjes. Vervolgens zijn wij op weg gegaan naar Oakhurst. Was al opgevallen dat wij over ongeveer 50 kilometer één uur en drie kwartier gingen doen. Toen had er al een belletje moeten gaan rinkelen! Het pas een prachtige tocht maar met stijgingspercentages waar de auto niet vrolijk van werd. Ook smalle weggetjes en heeeel veel bochten. Was echt heel mooi maar wel heel vermoeiend om te rijden. Uiteindelijk kwamen wij bij ons hotel terecht. De kamer is een kopie van de vorige kamer alleen met een leuk terrasje aan de achterkant en een kitchenette. Wij gaan zo eten, alle ketens die er ongeveer bestaan zitten in dit plaatsje dus met  het eten komt wel goed, alleen kiezen is dan wel heel moeilijk! Daarna boodschappen doen voor het ontbijt morgen in onze kamer want anders houden wij ons gewicht niet in toom!

1. Tanny de Visser:
    15 juli 2015
    Sturen jullie een foto van de auto? Ik ben nieuwsgierig naar jullie vervoersmiddel. Tot nu toe komt alles mij heel bekend voor. Ik vind het reisverslag erg leuk, net een soap. Nu GTST is afgelopen heb ik weer een doel in het leven! Ik kijk uit naar de volgende aflevering. Wellicht kunnen jullie er een cliffhanger bij doen.