Yosemite National Park

15 juli 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Gisteren zijn wj uiteindelijk niet uit eten gegaan een aantal hadden last van een jetlag, en ziek, dus wij hebben eten gehaald bij de supermarkt. we hebben lekkere kip gegeten en rauwkost en salade.

Vandaag stond Yosemite National Park op het programma. Eerst met z'n allen bij ons op de kamer ontbijten, lekker knus rond een kleine tafel. Daarna eerst gaan tanken, gezien onze ervaring van gisteren kan je altijd maar beter een volle tank hebben, je komt soms kilometers lang geen benzine pomp tegen. Wat voor benzine stop je in zo'n auto? Er staat Gasoil 85 op maar dat stond bij geen enkele pomp, toch even gevraagd, zou toch jammer zijn dat de auto er mee stopt als je iets verkeerds hebt getankt. Afijn ze zijn hier wel wat gewend met al die vakantiegangers dus naar een groot aantal gallons verder konden wij op pad. Ik wist ongeveer welke kant wij op moesten maar werden toch wat onzeker na de eerste half uur dat wij nog geen borden hadden gezien. Angele de navigatie opgestart en daar kennen ze heel Yosemite village niet, erg lastig als je geen adres weet. Na een tijdje kwamen wij bij de ingang van het park. Gelijk een jaarkaart gekocht voor alle parken, weer 80 dollar verder en wij mochten door rijden. Wow wat is het hier mooi. Een uur lang de weg gevolg naar het Visitors Village. Oké je mocht niet harder dan 35 miles (soms zelfs maar 25 miles) maar je kon toch niet harder vanwege de vele bochten en het stijgen. Op een gegeven moment kwamen wij door een tunnel en daar was ook een parkeerplaats. Wij zijn hier uitgestapt en wat een waanzinnig mooie uitzicht heb je hier! Echt fantastisch. Onderweg nog een keer gestopt om foto's te maken en daar was een brug over het water. Gezien het feit dat het midden in de zomer is was het vrij droog, ik denk na het regenseizoen en als het sneeuw aan het smelten is hier veel meer water stroomt. Op speciaal verzoek een cliff hanger, zie de foto gaat Pepijn springen van de brug? Eindelijk aangekomen in de village hebben wij de auto geparkeerd op 1 van de parkeerplaatsen. Het was nog niet zo heel druk, dat is het voordeel als je op tijd vertrekt.

Richting het dorpje gelopen en even de winkel ingelopen. Zat onder andere een supermarkt in waar meer spullen werden verkocht dan in menige Jumbo. Daarna zijn wij onder andere in het museum geweest. Hier was op zich niet zoveel te zien. Wij zijn gaan lopen naar de lower waterfall. Kleine wandeling van ongeveer een half uur. Daar aangekomen zijn Valentijn en Merlijne via de rotsblokken richting de waterval geklommen. Pepijn en Arnold hebben de "mietjes" route gevolgd. ;-). Ook hier was het schitterend, wat een onwijs mooie omgeving, maar wellicht ga ik dat de komende weken wel vaker zeggen. Toen iedereen weer heel beneden was zijn wij terug gelopen naar de auto om te lunchen, bij de supermarkt nog lekker koude drankjes gehaald. Het was 34 graden dus vrij warm maar wel met een lekker windje. Pepijn werd nog aangevallen door een bank, maar na liefdevol verzorgd te worden door Jeffrey konden wij weer vertrekken richting het hotel. Onderweg nog wat foto's gemaakt en in het dorpje boodschappen gedaan in de supermarkt. Dadelijk gaan wij eten, waar weten wij nog niet. Uiteindelijk is het Mexicaans geworden, het steakhouse waar wij eiegenlijk wilden gaan eten was helaas dicht.

Gaat Pepijn springen, morgen meer!

1. Arjo:
    16 juli 2015
    Ik ben benieuwd!!!!!!!
  2. Corina:
    16 juli 2015
    Spannend!! Ik kijk al uit naar het vervolg!!